10 טיפים ליזמים בתחום המזון

אנחנו באמצע ימי הקיץ החמים והעצלים. אוקיי, חם אבל כנראה לא כל כך עצל. או שמא כן? הלקוחות שלכם יצאו לחופשה מחוץ לעיר? האם ישנה האטה בעסק מסיבות אחרות? אם כן, זהו הזמן המושלם להסתכל פנימה ולשקול כיצד אפשר להעלות דברים לקראת הסתיו, כמו גם להגן על העסק שכבר יש לכם.

 

חיפשתי באינטרנט ונתקלתי בכמה טיפים לעסקים קטנים שיזמים בתחום המזון חייבים לקרוא. הם באים מראיון של סידני מורנינג הרלד עם שרה הנקוקס, אישה באוסטרליה, המספקת קייטרינג חיצוני ומציעה שירותי ייעוץ לעסקי אירוח קטנים. הסיפור אמנם בן חמש, אך הטיפים של הנקוקס הם לתמיד. 

 

הנה הם:

 

  1. דעו מה הנקודה החזקה שלכם. בימים אלה אתם צריכים לדעת מהן החוזקות שלכם, בין אם מדובר בבישול או בחלקים אחרים של העסק. אם זה לא בישול, התיישבו במושב האחורי ותנו לשף הפרטי שלכם לעשות את העבודה, אך תוכלו להחליף אותו אם מסיבה כלשהי הוא לא יכול להגיע למשמרת.

 

  1. הבינו את שוק היעד שלכם. דעו מיהו, איך להגיע אליו ומה הוא רוצה.

 

  1. הכירו את מדדי הביצועים העיקריים שלכם. אתם צריכים להבין היטב את ה-KPI שלכם, במיוחד את עלויות המזון והעבודה. זה יעזור לכם להבין את תזרים המזומנים שלכם ומה קורה בעסק, כולל אם מישהו גונב מכם.

 

  1. מוצרים איכותיים כמעט תמיד מייצרים מנה איכותית. אנשים מחונכים מאוד לאוכל טוב בימינו – רבים דרך צפייה בתכניות ריאליטי של בישול – אז אל תתפשרו על איכות.

 

  1. התמקדו בשירות לקוחות. יותר מדי עסקים בענף זה שוכחים מהלקוח ובמקום זאת חושבים שהם הכוכבים. אם אף אחד לא קונה את המוצר שלכם מכיוון שאנשים לא מקבלים את השירות הנכון, אז המיזם שלכם חסר טעם.

 

  1. עשו הערכה של הצוות שלכם. לא רק שאתם צריכים לתגמל על עבודה טובה, אלא שאתם לא צריכים לפחד להיפטר מצוות עובדים עם ביצועים גרועים. על ידי טיפול בצוות, אתם מקבלים תחלופה נמוכה ועקביות של המוצר.

 

  1. תכננו היטב את התפריט שלכם. דבקו במערך המיומנות שלכם וזכרו מי הולך לאכול את האוכל שלכם, היכן ואיך.

 

  1. היו מסודרים. יש הרבה דברים שקשורים לטיפול בבישול כולל ארגון מוצרי אחסון והבנה של העסק לכל אורך הדרך. כשאתם מנהלים עסק בתחום המזון, אתם צריכים לחבוש כובעים רבים.

 

  1. קחו רואה חשבון טוב. אתם צריכים מישהו שהוא יוזם; הוא לא צריך להבין את הענף שלכם, אבל הוא צריך להיות מסוגל להציע הצעות. עליכם לבצע גם מיקור חוץ מכל דבר שאין לכם מיומנויות בו, במיוחד שיווק.

 

  1. השתמשו במדיה החברתית. כמה אתם מצליחים במדיה החברתית יהיה תלוי לעתים קרובות בלקוחות שאליהם אתם משווקים. גלו היכן אתם מקבלים תגובות ועשו מזה מכירות באמצעות שיווק ממוקד.

 

אם אתם מבינים את הערך של דבריה של הנקוקס וכבר יישמתם את המושגים האלה, אתם מבינים גם שתשוקה לבשל ולהאכיל אנשים זה לא מספיק. אם אתם מתכוונים להפוך את התשוקה הזו לעסק, אתם צריכים להתייחס אליה כאל עסק. אם אתם מגלים שהכשרונות שלכם לא כוללים מעקב אחר מספרים ועלויות, מצאו מישהו אמין שיכול לעשות את זה בשבילכם.

דילוג לתוכן